Sunday, 14 May 2017

මිෂන් ෆේල් වගේද?



අපි හැමෝම සාර්ථක ජීවිතයක් ගත කරන්න ආසයි, මොකා මොන බයිලා ගැහුවත් අපි හැමෝම සාර්ථක ජිවිතයකට හීන දකිනවා, බලා පොරොත්තු වෙනවා එක විදියකින් හෝ තව විදියකින්, ඉතිං අපිට අනුව සාර්ථක ජිවිතයක් කියන්නේ තට්ටු දෙකේ ගෙයක් (අඩුම තරමින්) කාර් එකක්, කොටියක්වත් වියදම් වෙච්ච වෙඩින් එකක්, සුපර්මෑන් වගේ දරුවෙක් හැබැයි අපි කාටත්, මම කියන්නේ හැමෝටම මේ දේවල් නෑ ඇත්තම අපි හැමෝම හිතාගෙන ඉන්නේ අපි සාර්ථක නෑ කියලයි. අපි ඇවිල්ලා අසාර්ථක රටක ජීවත් වෙන අසාර්ථක කාළකණ්නි මිනිස්සු ටිකක් කියලා, ඒත් මම කිවුවොත් අපි හිතාගෙන ඉන්න විදිය වැරදී අපි හැමෝම නැතිනම් බහුතරයක් සාර්ථකයි කියලා? ඔබ මගෙන් අහයි හා එහෙමනම් මොකක්ද සාර්ථකයි කියන්නේ කියලා ඇත්තටම සාර්ථකත්වය මොකක්ද කියලා මට නිර්වචනය කරන්න බෑ (ඇත්තම කිවුවොත් සාර්ව සාර්ථකත්වය කියන්නේ මොකක්ද කියලා මම දන්නේ නෑ) ඒත් මම දන්නවා සාර්ථක වෙන්න ඕනි කරන අවම සුදුසුකම් නැතිනම් සාර්ථකත්වයේ බේස් ලයින් එක. (Who’s laughing now, Bill Gates?) සරළයි කොටස් තුනක් තියෙනවා

පළවෙනි කොටස

අධ්‍යාපනය අවසන් කිරීම, ඒ කියන්නේ විධිමත් අඛණ්ඩ අධ්‍යාපනය නිසියාකාරයෙන් අවසන් කිරීම, ගොඩක් අයට අ.පො.ස උ/පෙළ වගේම තවත් පිරිසකට උපාධිය, නැතිනම් බාහිර උපාධිය, නැතිනම් එච්.එන්.ඩී ය, ටෙක්නිකල් කොලීජියේ උපාධිය කොහොම හරි ඒක පුද්ගලයාගෙන් පුද්ගලයාට වෙනස් ඒත් වඩා වැදගත් අධ්‍යාපනය අවසන් කිරීම නිසායාකාරයෙන්

දෙවන කොටස

අධ්‍යාපනය අවසන් කිරිමට පෙර හා රැකියාවක් ලබා ගැනීමට පෙර විවාහ නොවීම හා දරුවන් බිහි නොකිරීම (අපේ භාෂාවෙන් කියනවානම් බඩ දරු නොවීම) කාන්තා පිරිමි දෙපාර්ශවයටම අදාළයි, අපේ රටේ අධ්‍යාපනය නිමා කරන්න කලින් කොච්චරනම් ගැණු ළමයි පැනලා යනවද? මගේ පෞද්ගලික අත්දැකීම් වලට අනුව අපේ පන්තියේ ඉස්සල්ලම ගැණු ළමයෙක් පැනලා ගියේ 8 වසරෙන්, එතැන්නි පටන් ගත්තම 12 වසරෙන් තමයි අවසන් උනේ 12ට ආවමත් කෙල්ලෙක් පැනලා ගියා, ඒවගේම තමයි පාසල් සමගේ ගැබ් ගැනීම්, මේ දෙත් උනා, අනිත් කාරණය තමයි අධ්‍යාපනය අවසන් නොකර රැකියා සදහා යොමු වීම (ගොඩක් වෙලාවට අපේ ගුරුවරුන් ඒකට වග කියන්න ඕනි කියලයි මම කියන්නේ, මගේ පෞද්ගලික අත්දැකිම් අනුව) අධ්‍යාපනයට ඇති අදක්ෂකම නිසා හෝ පවුලේ අග හිගකම්, තමයි අපිට ඇයි කියලා ඇහුවොත් ලැබෙන ප්‍රධානම පිලිතුරු. කෙසේ නමුත් අධ්‍යාපනය අවසන් කිරිමට පෙර හා රැකියාවක් ලබා ගැනීමට පෙර විවාහ නොවීම හා දරුවන් බිහි නොකිරීම ජිවිතයේ ඉතා වැදගත් දෙයක් වනු ඇත.

තුන්වන කාරණය තමයි

රැකියාවක් ලබා ගැනීම, රැකියාව මොකක්ද කියන් එක නෙවෙයි ප්‍රශ්ණය, වයිට් කොළර්, බ්ලු කොලර්, නොන් කොළර් ද කියන එක නෙවෙයි ප්‍රශ්ණය රැකියාවක් ලබා ගැනීම හා රැකියාවේ රැදිසිටිම, එම රැකියාවේ නිපුණ ශිල්පියකු නැතිනම් වෘත්තිකයකු වීම (ප්‍රොපෙෂනල් වීම) ඇත්තටම කිවුවොත් රැකියාවක් ලබා ගැනීම ලේසි උනාට රැකියාවෙ රැදිසිටිම අමාරුයි, ඔය හැම එකටම වඩා අමාරුයි රැකියාවේ ප්‍රොපෙෂනල් වීම.

කොහොම හරි දැන් හැමොටම වගේ හිතෙයි යකෝ අපිට මේ කියන දේවල් ඉහටත් උඩින් තියෙනවනේ කියලා........ ඒ නිසා තමයි මම කිවුවේ සාර්ව සාර්ථකත්වය මොකක්ද කියලා නොදන්නවා උනාට අපි සාතිශය බහුතරයක් සාර්ථකයි, නැතිනම් සාර්ථක ජිවිතයක් ගත කරනවා කියලා, ඇත්තටම අපි අවමය සම්පුර්ණ කරගත්ත නිසා, අමාරුවෙන් කට්ට කාලා පස්සේ මදේ කනවා අයිසේ කියලා අර පොල් ගෙඩිය කන රිලවා කිවුවා වගේ දැන් ඉතිං හිත හදාගෙන කට්ට කන එක තමයි ඇත්තේ.

ගුරු පඩුරු

ඇත්තටම මම බ්ලෝග් එක ලියන්න මුලිකවම හේතුව උනේ මගේ කැහැල්ලවත් ගායවත් නෙවෙයි. එක දවසක් අමිල සර් පොඩි මාමාගේ කඩේට ඇවිත් කිවුවා ‘‘ පොඩි මා...