වර්ථමාන
සමාජයට හා සමාජ දැණුමට අනුව අතීතයේ ලියවූ ආගමික පොත් වල සත්යක් නැතැයි ප්රකාශයක්
ඇසුනු විට ඔබ එයට ලබා දෙන පිලිතුර කුමක්ද? මන්ද යත් අතීතයේ සිටියාට වඩා අපි දැන්
ඉතා විශාල වශයෙන් දැනුමෙන් හා තාක්ෂණයෙන් දියුණු වී ඇති නිසා.
එම ආගම්
පොත් වල වාක්යයෙන් වාක්යට ගත් විට නැත, ඡේදයෙන් ඡේදයට ගත් විට සමහර විට, මුළු
ලේඛණයම ගත් විට නැත. යන්න පිලිතුරයි. මන්ද යත් මෙය තමයි සංකීර්ණ වල ලේඛණ වල ඇති
අනන්යතාවය හා අනම්යතාවය.
උදාහරණයකට
ගන්න චිත්රපටියක් මෙම චිත්රපටියේ යම් යම් තැන් අපැහැදිලි උනත් අපි චිත්රපටිය රස
විදිනවා මේ චිත්රපටිය අපිව යම් චින්තන රටාවකට හුරු කරණවා නමුත් මෙම චිත්රපටියේ
පෙරලියක් (Twist) ඇති
චිත්රපටියක් වූවහොත් එතෙක් වේලා චිත්රපටිය ගොඩ නැගූ අපේ චින්තන රටාව හා
රසවිදිම සම්පූර්ණයෙන්ම වෙනස් වනවා ඇත.
මෙහිදි පෙරලියකට (Twist) පෙර යම් අවස්ථාවක් හෝ පෙරලියට
පෙර චිත්රපටියේ කතාව යොදාගෙන චිත්රපටිය විවේචනය කිරීම මෝඩ කමකි.
එසේම යම්
වචනයක් හෝ වාක්යක් යොදාගෙන සංකීර්ණ ලේඛණයක් විවේචනය කරණ කරන විට එමගින් ඔබගේ මන්ද
බුද්ධික භාවය පෙන්වීමට උත්සහ කරන බව පිලිගත් න්යාය වේ. (ආගම් හා ආගම් ලේඛණ
විවෙචනය කරණ විට සැම විටම සිදුවන්නේ මෙයය) මන්දයත් වචන, වාක්ය, ඡේද දහස් ගණනක්
සහිත සංකීර්ණ ලේඛණයක් ඉදිරිපත් නොකර වචනයක් හෝ වාක්යක් ඉදිරිපත් කරණ නිසාය.
කල යුත්තේ
සංකීර්ණ ලේඛනය කියවා තේරුම් ගෙන එහි පණිවිඩය ලබා ගැනීමය. එය නිකම්ම නිකං ලැබෙන්නක්
නොව උත්සහයෙන්, මහන්සියෙන්, කැපවීමෙන් ලබාගත යුතු දෙයක්ය, ඒ සදහා කැපකිරීමක් කල
යුතුය. ඒ සදහා ඔබට හැකියාවක් නැතිනම් මෙම සංකීර්ණ ලේඛණ වලින් ඔබට ප්රයෝජනයක් නැත.
එමෙන්ම මේ ලේඛණ වලට ඔබෙන්ද ප්රයෝජනයක් නොමැත.
නමුත් මෙම
ලේඛන වලින් ඵලක් ප්රයෝජනයක් ගන්නා පුද්ගලයන්ද ඇත. අනිවාරයෙන්ම ඔබ ඔවුනට බාධා නොකල
යුතුය, බාධාවක් නොවන ලෙසට හැසිරිය යුතුය, මන්ද යත් ඔබට එසේ කල නොහැකි නම් ඔබ
නිකම්ම නිකං අපතයෙක් වන නිසාය.
No comments:
Post a Comment